رنگ کردن اصلاح طلبان اصلاح طلب جهانگیری اصلاح طلبان

رنگ کردن: اصلاح طلبان اصلاح طلب جهانگیری اصلاح طلبان

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار بین الملل اسد احتمالا تا ۲۰۲۱ در قدرت است/ سیاست خارجه بن سلمان خطرآفرین است ، عبدالباری عطوان

    تحلیلگر و نویسنده مشهور عرب تأکید کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه پیروز واقعی در سوریه است و به طرح و نقشه خود تا وقت نابودی جبهه النصره در ادلب ادامه

    اسد احتمالا تا ۲۰۲۱ در قدرت است/ سیاست خارجه بن سلمان خطرآفرین است ، عبدالباری عطوان

    عبدالباری عطوان: اسد احتمالا تا ۲۰۲۱ در قدرت است/سیاست خارجه بن سلمان خطرآفرین است

    عبارات مهم : ایران

    تحلیلگر و نویسنده مشهور عرب تأکید کرد که ولادیمیر پوتین، مدیر جمهوری روسیه پیروز واقعی در سوریه است و به طرح و نقشه خود تا وقت نابودی جبهه النصره در ادلب ادامه می دهد.

    به گزارش ایسنا، عبدالباری عطوان، نویسنده و تحلیلگر سیاسی معروف عرب مصاحبه اش با خبرگزاری آلمان (د.پ.آ) را با اشاره به اعتراضات اخیر در کشور عزیزمان ایران شروع کرد و گفت: متأسفانه اختلاف طایفه ای و سیاسی بعضی و مشخصا رسانه های عربی ما را واداشته که پا از حد فراتر بگذارند. تظاهرات اخیر عملا دلیلی بر این مساله بود که کشور عزیزمان ایران به علت تحریم ها با بحران اقتصادی بزرگتری مواجه است ولی این معنای سقوط نیست. کشور عزیزمان ایران یک قدرت منطقه ای است و نباید این را فراموش کرد. این مساله را هم نباید فراموش کرد که حمایت علنی آمریکا و اعراب از اعتراضات موجب تردید در اعتبار آن و از دست رفتن هیاهوی آن شده است است.

    اسد احتمالا تا ۲۰۲۱ در قدرت است/ سیاست خارجه بن سلمان خطرآفرین است ، عبدالباری عطوان

    وی گفت که از جمله دلایل زیاد کردن قدرت کشور عزیزمان ایران این است که این کشور بر غلط های اعراب واقف هست. محور “میانه روی” که عربستان رهبری آن را برعهده دارد در تحقق اهدافش در تمامی جبهه ها شکست خورده است و این مساله طی بحران سعد حریری، نخست وزیر لبنان یا در سوریه شکست خورد؛ زمانی که حمایت از گروه های مسلح تندرو را جهت سال های طولانی گزینش کرد و در نهایت شکست خورد.

    عطوان تأکید کرد: محور میانه رو همچنین هیچ نقشی در مقابله با جدایی اقلیم کردستان از عراق نداشت. کشور عزیزمان ایران از طریق حزب الله لبنان از حق مقاومت فلسطین بعد از تصمیم دونالد ترامپ، مدیر جمهوری آمریکا راجع به به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل حمایت می کند و در نتیجه بر محبوبیتش می افزاید در حالی که محور میانه رو به محکومیت و تکذیب سطحی شبهه های عادی سازی روابط با اسرائیل اکتفا می کند.

    تحلیلگر و نویسنده مشهور عرب تأکید کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه پیروز واقعی در سوریه است و به طرح و نقشه خود تا وقت نابودی جبهه النصره در ادلب ادامه

    به رغم ادامه تظاهرات در تونس جهت هفته دوم، ولی عطوان آینده نگری نمی کند که این تظاهرات به انقلاب تازه تبدیل شود چراکه اوضاع توافق میان دو قطب ائتلاف حاکم یعنی حزب النهضه و ندای تونس ادامه دارد.

    درباره سودان عطوان اعتقاد است که آخر سریع تظاهرات علیه زیاد کردن قیمت ها به علت سرکوب امنیتی طبیعی بود و در سایه فعالیت مدام نظام جهت تضعیف و محاصره مخالفان انتظار می رفت. وی آینده نگری کرد که عمر البشیر، مدیر جمهوری سودان به بسیج کردن افکار عمومی جهت گشودن پرونده های قدیمی یا اشاره به شدت یافتن اوضاع علیه اریتره یا مصر متوسل شود.

    عطوان راجع به مصر گفت: پیروزی عبدالفتاح سیسی، مدیر جمهوری مصر در انتخابات به خاص در سایه زیاد کردن تدابیر امنیتی و ضعف مخالفان نهایی شده است هست. پیروزی سیسی به معنای موفقیت در معالجه پرسشها مزمنی نیست که همچنان نظامش از آن زحمت می برد و در رأس آن پرونده تروریسم در سینا و بحران اقتصادی هست. مصر به استراتژی کاملی جهت تعامل با تروریسم نیاز دارد که تنها به تدابیر امنیتی تکیه نکند. همچنین به نقشه راهی جهت ائتلاف های تازه نیاز دارد.

    اسد احتمالا تا ۲۰۲۱ در قدرت است/ سیاست خارجه بن سلمان خطرآفرین است ، عبدالباری عطوان

    وی گفت: امسال سال محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان است که محرک بسیاری از اصلاحات از جمله اجازه رانندگی به زنان هست. بعضی سیاست های عربستان و ولیعهدش احتمالا مهماتی جهت مخالفانی است که می خواهند ثبات را برهم بزنند. اصلاحاتی که انجام شده است جهت تحکیم نفوذ محمد بن سلمان کافی نیست و به رغم خرسندی جوانان از این اصلاحات به خاص اصلاحات راجع به فساد ولی کارها اتخاذ شده است در این پرونده به شفافیت بیشتری نیاز دارد. محمد بن سلمان به خاطر سیاست خارجه اش مثل ادامه جنگ در یمن با خطرات احاطه شده است هست. این جنگ منابع عربستان را به تحلیل برد و حتی شهرهای مهم این کشور را نشانه موشک های انصارالله و خود را نشانه انتقادات بین المللی قرار داد. این اشتباه راجع به یمن و قبل از آن راجع به سوریه و لبنان بسیاری از جایگاه عربستان را نه فقط در سطح سیاسی بلکه به عنوان رهبر و ناظر اهل سنت منطقه از بین خواهد برد.

    وی راجع به فلسطین گفت: تصمیم ترامپ راجع به قدس جهت بیدار کردن کسانی در منطقه مورد نیاز بود که توهم تکمیل روند آتش بسی را داشتند که هیچ روزی محقق نشد و موجب از دست رفتن ۸۰ درصد خاک فلسطین شد. این تصمیم همچنین گناه بزرگی که بر دوش تشکیلات خودگردان فلسطین و رهبران عربی راجع به آخر تسلیم در برابر معامله قرن بود، برداشت. این معامله در کوتاه آمدن نهایی از قدس و انتقال بخشی از فلسطینی ها به سینا و اردن و قبول کشور بدون حاکمیت دارای پایتخت صوری در ابو دیس خلاصه می شود. تمامی این پرسشها به آخر رسید و دیگر کسی نمی تواند بر فلسطینی ها جهت قبول چنین طرح هایی فشار بیاورد.

    تحلیلگر و نویسنده مشهور عرب تأکید کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه پیروز واقعی در سوریه است و به طرح و نقشه خود تا وقت نابودی جبهه النصره در ادلب ادامه

    عطوان تأکید کرد: تظاهرات در دنیا عرب شرم آور بود ولی در اراضی اشغالی ادامه داشت و اکنون از تشکیلات خودگردان خواسته می شود که با مردم باشد و به رسمیت شناختن اسرائیل و تمامی توافقنامه ها با آن را لغو کند. این مساله بی تردید موجب تقویت فضای آشتی با حماس می شود.

    عطوان راجع به اردن آینده نگری کرد که دولت هانی الملقی گوسفند قربانی باشد که در هر لحظه جهت مهار خشم مردم نسبت به زیاد کردن قیمت ها قربانی شود.

    اسد احتمالا تا ۲۰۲۱ در قدرت است/ سیاست خارجه بن سلمان خطرآفرین است ، عبدالباری عطوان

    وی افزود: متأسفانه مردم اردن اکنون تبعات تخلف کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و عرب از پرداخت آنچه مورد نیاز بود به اردن بدهند را می پردازند.

    عطوان راجع به عراق نیز تاکید کرد، حیدر العبادی، نخست وزیر این کشور بعد از محبوبیت زیادی که در نتیجه پیروزی علیه داعش و ممانعت از استقلال اقلیم به دست آورده، در انتخابات پارلمانی پیروز می شود.

    وی بعید نمی داند که العبادی در معضل مهم که آینده عراق را ترساندن می کند یعنی مبارزه با فساد هم پیروز شود.

    عطوان گفت که ائتلاف انتخاباتی العبادی اگر درست و فراتر از طایفه گرایی باشد وحدت میان گروه های عراقی و کردستان را تقویت خواهد کرد.

    عطوان راجع به سوریه گفت: ولادیمیر پوتین، مدیر جمهوری روسیه صاحب پیروزی واقعی در آنجاست. او احتمالا به طرح خود جهت نابودی جبهه النصره در ادلب ادامه می دهد تا به خاری تبدیل نشود که آمریکایی ها در پشتش فرو ببرند و از طریق آن به پایگاه هایش در طوطوس و حمیمیم حمله کنند.

    وی پایداری حکومت و ارتش سوریه در مقابله با داعش و دیگر گروه های تروریستی را ستود.

    عطوان تأکید کرد: نشست سوچی واژه نهایی بحران سوریه خواهد بود حتی اگر اجرای آن دو سال به طول بینجامد یا بیشتر. مخالفان سوریه با سیاست های کم کردن تنش روسیه عملا قدرتشان کم کردن یافته هست. بلکه این مساله احتمالا مدیر جمهوری سوریه را تا سال ۲۰۲۱ باقی نگه خواهد داشت ولی خواسته های مردم سوریه راجع به آزادی، برابری و دموکراسی در قانون اساسی تازه تدوین خواهد شود و روسیه هرگز به اسد اجازه بازگشت به قبل از ۲۰۱۱ را نخواهد داد.

    وی گفت: پوتینی که بی تردید قیصر روسیه جهت دوره تازه ریاست جمهوری خواهد بود تمام هم و غمش را جهت بازسازی سوریه خواهد گذاشت و توجهش را احتمالا به سمت ساحل آفریقا و لیبی خواهد برد.

    واژه های کلیدی: ایران | روسیه | سوریه | تظاهرات | ریاست جمهوری | اخبار بین الملل


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار